°o0 Welkom! 0o°

Ik ben Jolien Vercauteren, laatstejaarsstudente aan de Katholieke Hogeschool Sint-Lieven in Sint-Niklaas. Momenteel tel ik de dagen af tot 30 juni. Dan heb ik mijn diploma van Lager Onderwijs in handen, en kan ik beginnen uitkijken naar mijn eigen klasje waar ik zo naar verlang.
Veel plezier op mijn blog. Je vindt hier stukjes tekst over mijn ervaringen, werkbundels, informatie over mijn innoverend project 'muziek beluisteren', foto's van stages, ...

zaterdag 30 mei 2009

Actualiteit: ICT en actualiteit

Op 'klascement' vond ik een interessant bericht over hoe je ICT, media en actualiteit in je klas kan bijeenbrengen.

Op deze site: http://actua.classy.be/ vind je meer informatie.
Het gaat hier over een webblog waar meerdere zesde leerjaren uit dezelfde buurt aan meewerken om krantenberichten (+ hun mening) te publiceren op de webblog.
Op die site vind je ook een hele lijst met alle internetbronnen waar actualiteit kan gevonden worden (sites van de kranten, radiozenders, ...)
Hier vind je de webblog: http://www.bloggen.be/actuaclassy/

Het project liep tijdens het schooljaar 2007-2009.

Ik vind het persoonlijk een goed idee om zo de actualiteit te verwerken in je klas. In het vijfde en/of zesde leerjaar komt het thema 'de krant' of 'actualiteit' regelmatig aan bod. Waarom dan niet op deze creatieve manier. Zo zien ook de ouders waarmee de leerlingen bezig zijn in de klas.

Knap!

Geen opmerkingen: