°o0 Welkom! 0o°

Ik ben Jolien Vercauteren, laatstejaarsstudente aan de Katholieke Hogeschool Sint-Lieven in Sint-Niklaas. Momenteel tel ik de dagen af tot 30 juni. Dan heb ik mijn diploma van Lager Onderwijs in handen, en kan ik beginnen uitkijken naar mijn eigen klasje waar ik zo naar verlang.
Veel plezier op mijn blog. Je vindt hier stukjes tekst over mijn ervaringen, werkbundels, informatie over mijn innoverend project 'muziek beluisteren', foto's van stages, ...

zondag 31 mei 2009

Screencast: Picasa

Ik maakte voor deze opdracht hulp-filmpjes voor het programma Picasa. Met Picasa kan je eenvoudig foto's bewerken en snelle collages maken van verschillende (bewerkte) foto's. Heel eenvoudig.

Het eerste filmpje bevat een korte welkomsttekst. Hoe open ik een foto in Picasa (verslepen vanuit verkenner), hoe maak ik een foto lichter, hoe voeg ik tekst toe aan een foto, en hoe opslaan?



In het tweede filmpje leer je hoe je een foto kan bijsnijden, hoe je een foto in zwart-wit kan plaatsen en hoe je glans toevoegt aan een foto.



In het derde en laatste filmpje leer je hoe je eenvoudige collages kan maken.




Veel plezier!

Geen opmerkingen: