°o0 Welkom! 0o°

Ik ben Jolien Vercauteren, laatstejaarsstudente aan de Katholieke Hogeschool Sint-Lieven in Sint-Niklaas. Momenteel tel ik de dagen af tot 30 juni. Dan heb ik mijn diploma van Lager Onderwijs in handen, en kan ik beginnen uitkijken naar mijn eigen klasje waar ik zo naar verlang.
Veel plezier op mijn blog. Je vindt hier stukjes tekst over mijn ervaringen, werkbundels, informatie over mijn innoverend project 'muziek beluisteren', foto's van stages, ...

zondag 31 mei 2009

Evi Van Duyse: natuurkennis

Evi maakte een leuke powerpointpresentatie over natuurkennis en een daarbij horende werkbundel voor kinderen van een zesde leerjaar.

De powerpoint is duidelijk. Hier en daar is er een lege dia. Deze dienen om een woordweb aan bord te plaatsen, om de leerlingen even te laten stilstaan bij iets. Verder zijn er knappe, duidelijke foto's gebruikt. De indeling is ook goed. De leerlingen worden warm gemaakt om meer over deze onderwerpen te leren.

De werkbundel vind ik overzichtelijk, al had ik zelf een iets andere lay-out gekozen. De stippellijn in de titel op het tweede blad vind ik onduidelijk...
De bundel handelt over verschillende onderwerpen: aspecten van natuurkennis, plantenrijk, dierenrijk, voedselweb en voedselkringloop en ook over welvaart en milieu.
Vooral de blaadjes van de gewervelde en ongewervelde dieren vind ik grandioos! Knap!


Geen opmerkingen: