°o0 Welkom! 0o°

Ik ben Jolien Vercauteren, laatstejaarsstudente aan de Katholieke Hogeschool Sint-Lieven in Sint-Niklaas. Momenteel tel ik de dagen af tot 30 juni. Dan heb ik mijn diploma van Lager Onderwijs in handen, en kan ik beginnen uitkijken naar mijn eigen klasje waar ik zo naar verlang.
Veel plezier op mijn blog. Je vindt hier stukjes tekst over mijn ervaringen, werkbundels, informatie over mijn innoverend project 'muziek beluisteren', foto's van stages, ...

zondag 31 mei 2009

Sofie Pieters: werkbundels

Sofie maakte een knappe werkbundel over het oude Egypte. Het is een soort mini-leerwerkboekje geworden. Aan de hand van geweldige foto's, invuloefeningen, meerkeuze-antwoorden in de tekst, ... leren de leerlingen stap voor stap meer over het oude Egypte. De afbeeldingen zijn doelgericht gekozen en komen volledig tot hun recht in deze bundel. Het extraatje is leuk meegenomen en kan gebruikt worden als tempo-differentiatie.
Zeer goede bundel!





Ook maakte Sofie een werkbundel over de Azteken.
Deze bundel bevat meer pagina's en is ook meer te classeren onder een typische verwerkingsbundel. Wel vind je op de eerste en laatste bladzijde nog een heleboek gewone tekst als informatie. Ik vermoed dat door het omzetten naar een pdf-bestand de lay-out licht gewijzigd is, maar dat is helemaal geen ramp. Knappe bundel, goede oefeningen, mooie afbeeldingen, duidelijke opdrachten. Enfin... Alles erop en eraan!





Knap gedaan, Soofie! ;)

Geen opmerkingen: